Hvordan lærer studenter under COVID-19

Her kan dere se videoer av hvordan studenter lærer i 2021. Videoene er rangert basert på hvilke videoer jeg syntes er mest relevante. Siden det er vanskelig å se igjennom alle videoer på kort tid, så har jeg valgt videoer litt tilfeldig. Førsteinntrykket er avgjørende. En god intro er viktig. Alle studenter som har laget video, viser at de tør å gå ut av komfortsonen. Det sier mye om innstilling. Du finner min evalueringskriterier nederst på siden.

Sofie Moksness
https://youtu.be/EdjLoRAJidM
Rebecka Næss Bathe (personlig, godt humør, god struktur, godt innhold)
https://www.youtube.com/watch?v=veorivvBJ_s
Hanne-Elise Sætherhaug
Kristoffer Skjervold

Frida Espenæs, Silje Søhoel, Tindra Holm og Ada Vatne

Benjamin Boye Andersen & Co (grei bruk av tavle)
https://youtu.be/zNZNEweuNvg
Liv Karin Cihiluka
Mikkel Odden Berg & Co (fin avslutning)
Andrea Badendyck
Melina Mathisen& Co
https://youtu.be/Us-TTSZv94U
Marianne Olsen, Nadia og Lina
Thea og Marthe

Førsteinntrykket
Med så mange videoer å gå igjennom er førsteinntrykket viktig. Hvis videoen har et godt thumbnail-bilde så indikerer det at studentene har lagt inn litt arbeid i videoen. De første sekundene gir en god indikasjon på om studentene har jobbet ut fra et godt manus. Er introen god? Er det tydelig hvem som står bak videoen? Dette kan indikere at resten av videoen av høyere kvalitet.

Struktur og innhold
Kan man se en tydelig struktur i videoen? Er innholdet bra? Er det nyttig innhold? Reflekterer studenten?

Fremføring
Er videoen redigert? Har studenten lagt inn arbeidet med å klippe og redigere. Interaktivitet? Er det noe visuelle elementer?

Humor/Teamarbeid
Har studentene det gøy? Humor kan fungere bra i video

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized av Karl Philip. Bokmerk permalenken.

Om Karl Philip

Karl Philip (KP) sitt interesseområde er interaktiv markedsføring, noe han ofte skriver om i aviser og tidsskrifter. Han underviser på Markedshøyskolen og jobber med å skape suksesshistorier for en rekke bedrifter. KP har en MBA i Technology and innovation management.