Teori er enkelt. Gjennomføring er vanskelig. I denne oppgaven får du muligheten til å vise hvor fort du lærer og hvor effektivt du omdanner kunnskap til handling.
Oppgaven i 7 enkle steg*:
- Les Neil Patels blogginnlegg: “How to write blog posts that generate leads”
- Les Linkedin-grunder Reid Hoffmans innlegg: “Help the people you know with small Gifts”
- Sett opp en blogg på ditt eget domene (Se videoinstruksjon her)
- Implementer Google Tag Manager, Google Analytics og Google Webmaster Tools
- Lag en “om deg” side der du presenterer deg selv (tekst + video, lenke til Linkedin, etc)
- Lag den ultimate guide til et selvvalgt tema innen for fagfeltet digital markedsføring.
- Markedsfør vurderingen din mot relevant målgruppe ved hjelp av digitale kanaler (twitter, Facebook, e-post, blogger, m.m. NB: Les Reid Hoffmans innlegg nøye!).
Din oppgave blir vurdert basert:
- Innholdskvalitet (relevans og dybde)
- Designkvalitet (hvordan nettsiden visuelt ser ut)
- I hvilken grad bruker kandidaten pensum til å utføre oppgaven
- Korrekt implementering av Google Tag Manager og Google Analytics
- Hvordan innlegget rangerer i Google ved søk etter ditt navn (fordi 80% av arbeidsgivere googler kandidater. Kilde: Derfor bør alle studenter blogge)
Du skal levere:
A. En ultimat guide til selvvalgt tema
B. En kort beskrivelse av hvordan du gikk frem for å markedsføre innlegget ditt
C. En kort oppsummering av trafikkutviklingen på din blogg (krever oppsett av Google Analytics)
*Du har utført noen av stegene fra før!