Teori er enkelt. Gjennomføring er vanskelig. I denne oppgaven får du muligheten til å vise hvor fort du lærer og hvor effektivt du omdanner kunnskap til handling.

Oppgaven i 7 enkle steg*:

  1. Les Neil Patels blogginnlegg: “How to write blog posts that generate leads”
  2. Les Linkedin-grunder Reid Hoffmans innlegg: “Help the people you know with small Gifts”
  3. Sett opp en blogg på ditt eget domene (Se videoinstruksjon her)
  4. Implementer Google Tag Manager, Google Analytics og Google Webmaster Tools
  5. Lag en “om deg” side der du presenterer deg selv (tekst + video, lenke til Linkedin, etc)
  6. Lag den ultimate guide til et selvvalgt tema innen for fagfeltet digital markedsføring.
  7. Markedsfør vurderingen din mot relevant målgruppe ved hjelp av digitale kanaler (twitter, Facebook, e-post, blogger, m.m. NB: Les Reid Hoffmans innlegg nøye!).

Din oppgave blir vurdert basert:

  • Innholdskvalitet (relevans og dybde)
  • Designkvalitet (hvordan nettsiden visuelt ser ut)
  • I hvilken grad bruker kandidaten pensum til å utføre oppgaven
  • Korrekt implementering av Google Tag Manager og Google Analytics
  • Hvordan innlegget rangerer i Google ved søk etter ditt navn (fordi 80% av arbeidsgivere googler kandidater. Kilde: Derfor bør alle studenter blogge)

Du skal levere:

A. En ultimat guide til selvvalgt tema
B. En kort beskrivelse av hvordan du gikk frem for å markedsføre innlegget ditt
C. En kort oppsummering av trafikkutviklingen på din blogg (krever oppsett av Google Analytics)

*Du har utført noen av stegene fra før!