Grunnleggende kunnskap om e-postmarkedsføring betyr at man forstår:
- Hvorfor man bør jobbe med e-postmarkedsføring
- Hva som kreves for å lykkes med e-postmarkedsføring
- De ulike formene for e-postmarkedsføring (nyhetsbrev, personalisering, transaksjonmeldinger, remarketing)
- Hvordan man praktisk jobber med e-postmarkesføring
- Hvordan man samler inn e-postadresser
- Hvordan man sender ut e-post meldinger
- Hvordan man måler effekten av e-postmarkedsføring(emnefelt, innhold, fra-adresse, åpningsrater, klikkrater, etc.)
- Hvordan man utformer et effektivt budskap(emnefelt, innhold, Call-to-action, etc)
- Hvem er best på e-postmarkesdføring i verden? Hva gjør de?
- Hvordan e-postmarkedsføring fungerer sammen med andre aktiviteter
Her er en Kahoot om E-postmarkedsføring (kilder)
Det finnes mange ulike verktøy som kan brukes. Epostspesifikke verktøy: Campaignmonitor, Mailchimp, Getresponse, Apsis)
Hei Karl Philip.
Vil tipse deg om at det også finnes 2 Norske verktøy for e-postmarkedsføring. Du har Mailmojo.no og MakeNewsmail.no
PS! Jeg er eier i sistnevnte 🙂
Hei KP! Jeg ble inspirert av innlegget/ kahooten din til å skrive en snarguide til E-postmarkedsføring på bloggen. Gleder meg til å lære mer om dette temaet!
http://hannahlindelien.com/2016/02/23/e-postmarkedsforing-hvordan-og-hvorfor/