Grunnleggende kunnskap om e-postmarkedsføring betyr at man forstår:

  • Hvorfor man bør jobbe med e-postmarkedsføring
  • Hva som kreves for å lykkes med e-postmarkedsføring
  • De ulike formene for e-postmarkedsføring (nyhetsbrev, personalisering, transaksjonmeldinger, remarketing)
  • Hvordan man praktisk jobber med e-postmarkesføring
    • Hvordan man samler inn e-postadresser
    • Hvordan man sender ut e-post meldinger
    • Hvordan man måler effekten av e-postmarkedsføring(emnefelt, innhold, fra-adresse, åpningsrater, klikkrater, etc.)
    • Hvordan man utformer et effektivt budskap(emnefelt, innhold, Call-to-action, etc)
  • Hvem er best på e-postmarkesdføring i verden? Hva gjør de?
  • Hvordan e-postmarkedsføring fungerer sammen med andre aktiviteter

Her er en Kahoot om E-postmarkedsføring (kilder)
Det finnes mange ulike verktøy som kan brukes.  Epostspesifikke verktøy: Campaignmonitor, Mailchimp, Getresponse, Apsis)