Min gode kollega Christian jobber med bok om Javascript. Hans Martin har skrevet bok om Dyreparken og John Einar Sandsvand skriver har skrevet boken «Om å flytte fjell«. Å skrive en bok krever mye arbeid og det er lite penger å tjene , men alle sier at det å skrive bok er en givende erfaring som er verdt å ha med seg. Derfor skal jeg også skrive bok! Kom gjerne med innspill og forslag. Alle som bidrar vil bli kreditert. Her er det jeg tenker å skrive om. Jeg kommer til å dele erfaringer underveis og det er fullt mulig at det blir endringer underveis. Tittel på boka er heller ikke bestemt. Dette blir spennende.

Her er alle kapitlene forklart i korthet

1. Strategi

I korthet: Strategi handler om å peke ut en retning og deretter implementere som et helvete. I dette kapitelet går jeg igjennom hvordan man kan lage en slagkraftig og realistisk strategi. Les mer om webstrategi

2. Sette sammen teamet

I korthet: Et slagkraftig team er 100 ganger mer verdifullt enn et godt team. I dette kapitelet beskriver jeg hvordan du går frem for å sette sammen teamet som skal drive din vellykkede nettsatsning fremover. Les mer om å sette sammen et webteam

3. Action

I korthet: Få ting gjort. Gjennomføringsevne er blant de viktigste egenskapene som skal til for å lykkes. I dette kapitelet presenterer jeg tips som kan øke sannsynligheten for en slagkraftig gjennomføring. Les mer om action

4. Effektivitet

I korthet: Det finnes mange unnskyldninger for å ikke få ting gjort. I dette kapitelet går jeg igjennom enkle metoder som gjør det enklere å prioritere og enklere å få ting gjort. Les mer om effektivitet

5. WebMarketingMatrix

I korthet: Enkle budskap har en tendens til å spre seg raskere. Når et budskap sprer seg, så øker sjansen for at man får gjennomslag. WebMatrix’en gir deg et rammeverk rundt nettsatsninger som er enkel å forstå.

  • Få mer trafikk
    I korthet: En vellykket nettsatsning krever at folk besøker nettsidene dine. I dette kapitelet går jeg igjennom en prioritert liste over taktiske aktiviteter du kan vurdere for å øke besøk på nettsiden din. Les mer om hvordan få mer trafikk til nettsidene dine
  • Få flere kunder
    I korthet: Mye besøk betyr lite hvis nettsiden din ikke konverterer besøk til kjøp. I dette kapitelet gjennomgår jeg grep du kan ta for å øke konverteringsraten på nettstedet ditt!
  • Øke verdien av hver kunde
    I korthet: Det siste steget i Webmatrix handler om å ta bedre vare på kundene dine slik at du tjener mer penger per kunde. Jo mer konkurranse du har, jo viktigere blir dette steget.
  • Webanalyse
    I korthet: Webanalyse er selve grunnpilaren i en nettsatsning. Ikke fokuser på verktøyene. 90% av webanalyse handler om kunnskap og handling.
  • Merkevarebygging
    I korthet: Merkevarebygging skjer på tvers av alle aktivitetene i webmarketingmatrix’en. Det er ikke en enkelstående aktivitet.


Motta e-post når boken er klar: