Bok om strategi, design, utvikling og oppmerksomhet på nett

Min gode kollega Christian jobber med bok om Javascript. Hans Martin har skrevet bok om Dyreparken og John Einar Sandsvand skriver har skrevet boken «Om å flytte fjell«. Å skrive en bok krever mye arbeid og det er lite penger å tjene , men alle sier at det å skrive bok er en givende erfaring som er verdt å ha med seg. Derfor skal jeg også skrive bok! Kom gjerne med innspill og forslag. Alle som bidrar vil bli kreditert. Her er det jeg tenker å skrive om. Jeg kommer til å dele erfaringer underveis og det er fullt mulig at det blir endringer underveis. Tittel på boka er heller ikke bestemt. Dette blir spennende.

Her er alle kapitlene forklart i korthet

1. Strategi

I korthet: Strategi handler om å peke ut en retning og deretter implementere som et helvete. I dette kapitelet går jeg igjennom hvordan man kan lage en slagkraftig og realistisk strategi. Les mer om webstrategi

2. Sette sammen teamet

I korthet: Et slagkraftig team er 100 ganger mer verdifullt enn et godt team. I dette kapitelet beskriver jeg hvordan du går frem for å sette sammen teamet som skal drive din vellykkede nettsatsning fremover. Les mer om å sette sammen et webteam

3. Action

I korthet: Få ting gjort. Gjennomføringsevne er blant de viktigste egenskapene som skal til for å lykkes. I dette kapitelet presenterer jeg tips som kan øke sannsynligheten for en slagkraftig gjennomføring. Les mer om action

4. Effektivitet

I korthet: Det finnes mange unnskyldninger for å ikke få ting gjort. I dette kapitelet går jeg igjennom enkle metoder som gjør det enklere å prioritere og enklere å få ting gjort. Les mer om effektivitet

5. WebMarketingMatrix

I korthet: Enkle budskap har en tendens til å spre seg raskere. Når et budskap sprer seg, så øker sjansen for at man får gjennomslag. WebMatrix’en gir deg et rammeverk rundt nettsatsninger som er enkel å forstå.

  • Få mer trafikk
    I korthet: En vellykket nettsatsning krever at folk besøker nettsidene dine. I dette kapitelet går jeg igjennom en prioritert liste over taktiske aktiviteter du kan vurdere for å øke besøk på nettsiden din. Les mer om hvordan få mer trafikk til nettsidene dine
  • Få flere kunder
    I korthet: Mye besøk betyr lite hvis nettsiden din ikke konverterer besøk til kjøp. I dette kapitelet gjennomgår jeg grep du kan ta for å øke konverteringsraten på nettstedet ditt!
  • Øke verdien av hver kunde
    I korthet: Det siste steget i Webmatrix handler om å ta bedre vare på kundene dine slik at du tjener mer penger per kunde. Jo mer konkurranse du har, jo viktigere blir dette steget.
  • Webanalyse
    I korthet: Webanalyse er selve grunnpilaren i en nettsatsning. Ikke fokuser på verktøyene. 90% av webanalyse handler om kunnskap og handling.
  • Merkevarebygging
    I korthet: Merkevarebygging skjer på tvers av alle aktivitetene i webmarketingmatrix’en. Det er ikke en enkelstående aktivitet.


Motta e-post når boken er klar:

Dette innlegget ble publisert i Bok av Karl Philip. Bokmerk permalenken.

Om Karl Philip

Karl Philip (KP) sitt interesseområde er interaktiv markedsføring, noe han ofte skriver om i aviser og tidsskrifter. Han underviser på Markedshøyskolen og jobber med å skape suksesshistorier for en rekke bedrifter. KP har en MBA i Technology and innovation management.

4 tanker om “Bok om strategi, design, utvikling og oppmerksomhet på nett

  1. Tilbaketråkk: Gjør Norge til et mer effektivt land – Stammen.no

  2. Tilbaketråkk: Action – Få ting gjort – Stammen.no

Det er stengt for kommentarer.